Over ons

Per 1 januari 2018 is de Deventer Postzegelvereniging een zelfstandige vereniging, die zich heeft aangesloten bij de KNBF. De vereniging is in 1951 opgericht als een afdeling van de NVPV en telt op dit moment ongeveer 100 leden.

Op de 3e maandag van de maand organiseren wij onze verenigingsavonden. Op deze avonden is er de mogelijkheid om zegels te ruilen en te kopen. Tevens zijn alle DAVO verzamelartikelen verkrijgbaar met aantrekkelijke kortingen. De avonden vinden plaats in:
Wijkgebouw “Van Vlotenhof”
Johannes van Vlotenlaan 85
7412 SC Deventer
Onze verenigingsavond begint om 19.00 uur. Omstreeks 21.00 uur begint de veiling. Vanaf 19.30 uur zijn de veilingkavels te bezichtigen. Klik hier om de veilinglijst te bekijken.

Het verzamelen van postzegels is een boeiende en leerzame hobby. Iedereen heeft in zijn leven wel wat verzameld en dat zijn heus niet altijd postzegels geweest. Maar één ding hebben al die verzamelaars gemeen:  Het plezier om een verzameling op te bouwen, en de opwinding telkens weer een missend deeltje aan de collectie toe te voegen. Het verzamelen van postzegels is niet alleen leuk, maar ook heel interessant. Achter elke zegel zit wel een verhaal. Zo leer je over de geschiedenis van mensen en landen. Het is niet moeilijk, en beslist niet duur om een aardige collectie op te bouwen. Je kunt je hobby bedrijven wanneer je dat maar wilt.

Wie postzegels verzamelt of wil verzamelen komt onvermijdelijk voor een aantal vragen te staan:
– Van welk land zijn de zegels die ik heb?
– Zijn er bijzonderheden waarop ik moet letten?
– Hoe kom ik aan een catalogus?
– Wat is de beste manier om aan nieuwe zegels voor mijn collectie te komen?

Het antwoord op die vragen is eenvoudig: Op de plaats waar verzamelaars bijeenkomen, de Deventer Postzegelvereniging. Op de verenigingsavonden ontmoet u andere verzamelaars die graag tips en adviezen geven op het gebied van filatelie. Ook kunnen hier postzegels geruild worden, tevens is er een veiling en vaak zijn er ook handelaren aanwezig. Kom eens vrijblijvend langs!