Rondzending

Voor veel verzamelaars is het rondzendverkeer een belangrijk middel om hun collectie aan te vullen, zonder overtollig materiaal te hoeven kopen.

Een rondzending bestaat uit diverse verschillende boekjes met postzegels welke u tegen de aangegeven prijs kunt kopen. De vereniging zorgt ervoor dat deze boekjes circuleren onder de leden. Vandaar de term “Rondzending”.

Ieder lid mag de zending een aantal dagen in bezit hebben om te kijken of er bruikbare zegels voor hem/haar in zitten. Met een stempeltje zet u uw lidmaatschapsnummer op de plek van het uitgenomen materiaal en vervolgens maakt u het te betalen bedrag binnen 3 dagen over. De zending dient door u aan uw opvolger te worden doorgegeven.

Voor de rondzendingen zijn de deelnemende leden ingedeeld in secties, waarbij rekening wordt gehouden met de adressen.
De indeling is voornamelijk gebaseerd op postcode, wat ervoor zorgt dat er altijd wel een rondzending bij u in de buurt is. Deze rondzendingen worden niet alleen verzorgd voor de leden in Deventer zelf, maar ook in Twello, Olst, Wijhe, Raalte, Diepenveen, Schalkhaar, Holten, Markelo, Bathmen, Zutphen, Eefde, Gorssel en andere tussenliggende dorpen. Hier zijn de afstanden vanzelfsprekend wat groter.
Er wordt gepoogd om minimaal 6 rondzendingen te hebben op jaarbasis.

Hebt u zelf goede dubbele zegels, dan kunt u ook zo’n rondzendboekje samenstellen! Leden van de vereniging kunnen deze boekjes tegen betaling verkrijgen bij het Hoofd Rondzending. In de boekjes vermeldt u het catalogusnummer en de verkoopprijs van de zegel. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het hoofd rondzending via rondzending@deventerpostzegelverening.nl.